zondag 5 oktober 2014

Lucky number 7

Deze zomer mochten mijn schoonouders een 7de kleinkind in hun armen sluiten. Eentje dat wellicht iets minder over de vloer zal komen aangezien dit meisje - made with love in Namibië - zal opgroeien in Duitsland. Dit betekent uiteraard niet dat dit toekomstige polyglotje minder graag gezien zal worden, integendeel...

Het geboortekaartje werd getekend door de artistieke mama. Toen ik het kaartje in handen kreeg, begon mijn radarwerk op volle toeren te draaien om een geschikt cadeautje te maken tegen het moment dat het kleine 'elfje' Belgische bodem zou betreden.


Het toeval wou dat ik in mijn stoffenkast nog een stofje liggen had van Kokka met neushoorntjes erop. Achteraf bleek dat op het geboortekaartje een zwarte neushoorn werd getekend en dat op het stofje blijkbaar een witte neushoorn staat afgebeeld. Bij deze werd mijn kennis over het dierenrijk ook wat uitgebreid:-). Ik besloot met het stofje een jurkje te maken dat ik nog nooit eerder gemaakt had, maar al enige tijd op mijn verlanglijstje stond: de lottajurk van Compagnie M. Het is misschien wel het leukste kleedje dat ik ooit maakte mede dankzij de glasheldere werkbeschrijving. Eerstdaags wordt deze jurk voor mijn meisjes zeker nog eens in elkaar gezet.


Er werd ook nog een ultrazacht dekentje gemaakt volgens de voor iedereen in blogland bekende werkbeschrijving van Emma en Mona. Het stofje voor het dekentje vond ik op de site van bambiblauw en heet 'story time'. Dit is een wel heel goed gekozen naam want dit stofje riep bij mij inderdaad onmiddellijk het beeld op van een meisje dat 's avonds dicht tegen mama aankruipt, ingeduffeld in een dekentje, om te genieten van een verhaaltje voor het slapengaan. Het elfje op de stof is eveneens zeer toepasselijk omdat het een verwijzing is naar de naam waar 'lucky number 7' voortaan met door het leven moet gaan...




Ik wens het kleine elfje oneindig veel spannende avonturen, maar net zoveel knuffelzachte momenten toe!



6 opmerkingen:

  1. Oei ik wist helemaal niet dat er verschillende soorten neushoorns bestonden :-) Wit of zwart, het kleedje is toch heel erg mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi setje! Het jurkje is echt heel mooi en toepasselijk. Welke zachte stof heb je voor de achterkant gebruikt? Zie ik goed dat het 3D-hartjes heeft?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt. Het is een soort fleece met inderdaad 3D-hartjes die heel zacht aanvoelt.

      Verwijderen
  3. amai schoon he seg... ja mijn zus maakte ook iets met dat stofje maar dit is ook prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen