zondag 27 januari 2019

Little black dress met en zonder split in black & blue

Zoals jullie in mijn vorige blogpost konden lezen is zwart - ondanks de wijze raadgevingen die een styliste me ooit gaf - mijn kleerkast steeds meer aan het domineren. Dit moet wel enigszins genuanceerd worden want net zoals je fifty shades of grey hebt, heb je ook een groot palet aan tinten zwart. De zwarte stof, die ik hier gebruikte, heeft een aubergine-achtige ondertoon waardoor ik het stijladvies dus niet helemaal in de wind sloeg. De kleurenconsulente mag op haar twee oren slapen :-).


De jurk die - niet heel erg origineel - de naam 'Little black dress' draagt, maakte ik voor het eerst in het voorjaar van 2016 nadat het in de kersteditie van 'Knipmode' (december 2015) verscheen. Toen zondigde ik nog tegen de naam en maakte een ijsblauwe versie voor de eerste communie van mijn jongste dochter. Hoewel ik toen al helemaal weg was van het patroon, vooral door de bijzondere halslijn, haalde het kleed nooit de blog.



Gezien de gelegenheid hield ik het toen braaf en zedig en liet ik de voorgeschreven split achterwege. Nu, bijna 4 jaar later en ietsje minder braaf ;-), wou ik zowel de naam van de jurk als het patroon alle eer aandoen... Deze keer dus in het zwart én met extra hoge split! De ideale jurk om 2018 uit te wuiven en 2019 in te luiden.


Ik maakte, net zoals bij de Fenna trui, gebruik van een suèdestof die ik opnieuw vond bij Stoffen Van Leuven, Het is werkelijk een zalig stofje om verschillende redenen: ze voelt als een tweede huid, is ongelooflijk makkelijk te verwerken en vraagt geen strijkwerk. Wat kan eens mens zich, naast een gelukkig en gezond 2019, nog meer wensen ;-). Happy New Year (op de valreep)!





7 opmerkingen: