zondag 5 november 2017

Herfst...het liefste zou ik in mijn chocomelk kruipen of... in mijn Jasper sweater dress

Hoewel ik een echt mooi-weer-mens ben en dol ben op blote-benen-weer weet ik het elk jaar opnieuw te appreciëren wanneer je plots door het bos de bomen weer ziet.
Ik hou van de herfst. Niet van de regen of van de koude maar wel van de regen die tegen het raam tikt terwijl ik mijn tenen warm aan het haardvuur.
Ik hou van de blaadjes die van groen naar goud kleuren, van een terrasje in een flauwe novemberzon, de geur van bos in mijn neus. Een lekker warm bad en vervolgens met een boek en deken op de bank.
Herfst... Het gevoel dat je in een warme kop chocomelk wil kruipen... Je snapt wel wat ik bedoel.


Momenteel rijzen de sweaterjurken (net) als (de) paddestoelen uit de grond en ook daar hou ik van;  zowel van de paddestoelen als van de comfortabele cosy jurk waar je een seizoen lang wil in wonen.


Vorig jaar al printte, knipte en plakte ik het patroon van de Jasper sweater dress en verzette ik hemel en aarde om voldoende van de stof die ik op het oog had voor dit project te bemachtigen (met dank aan de stoffenkamer in Gent). Blijkbaar vond ik dit al arbeidsintensief genoeg want de jurk zelf kwam niet tot leven. Nu de sweaterdress in opmars is, kon ik mijn huzarenstukje van weleer niet langer negeren. 


Blij als een kind ben ik ermee en had ik geweten dat het knip- en plakwerk meer tijd in beslag nam dan het daadwerkelijk in elkaar zetten van de jurk, had ik nooit zolang gewacht.  Zowel de kraag als de zakjes verdienen vele hartjes... Ik denk dat ik meteen een tweede exemplaar in mekaar draai.



14 opmerkingen:

  1. Wauw super. Zou dat wel iets voor mij zijn klinkt dat hier. We gaan dat patroon eens bestuderen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Waw!!! Heel mooi en een fantastische stof- en kleurkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Je staat er echt geweldig mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O deze ziet er fantastisch uit en staat je prachtig, ik ga het patroon van de sweater eens opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaaw, love it!! Die hemel en aarde bewegen was duidelijk meer dan de moeite waard :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh waw, wat staat die jurk jou ongelooflijk mooi ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel mooi! Leuk dat de kleur wel zomers is, fijn voor de winter!

    BeantwoordenVerwijderen