maandag 18 september 2017

Mona & Nanöo = perfect duo!

Enkele maanden geleden werd ze 10 jaar. Of we ze nu al officieel als een tiener mogen beschouwen, laat ik in het midden. Puberstreken zijn - thank God - nog ver weg maar tienerallures zijn er des te meer. Zo date zij steeds vaker met de spiegel, ontwaar ik af en toe een vleugje parfum als ze voorbij wandelt en krijg ik steevast "chill, mam" naar mijn hoofd geslingerd als ik mij druk maak om niks. Van 'hangjongere' is voorlopig nog geen sprake want ze barst van de energie: 's morgens springt ze al zingend en dansend het bed uit - tot groot jolijt *ahum* van diegenen die 's morgens graag rustig ontwaken - om er 's avonds op dezelfde manier in te duiken.



Ook in de kleerkast is een kleine revolutie aan de gang. Kleertjes die 'te popperig' ogen verhuizen eensklaps naar de kast van de jongere zus die ze -voorlopig nog - heel dankbaar aanneemt. Toen ik haar het monarokje - het nieuw gratis patroon van Emma & Mona - toonde, werd ik vriendelijk verzocht om het rokje helemaal bovenaan mijn naailijstje te plaatsen. Ik tekende de 10 jaar uit voor de smalle dochter en deze zit als gegoten. Een dikke dankjewel aan Griet voor het gratis patroon!


Het rokje vroeg om een leuk T-shirt en ik besloot de nanöotop uit te testen. Ik bestelde het 'Maman et fille-pakket' dat zowel het patroon van de top als van de jurk voor moeder en dochter bevat. Ik maakte de '9/10 jaar' die de dochter nog voldoende bewegingsruimte geeft om haar dans- en musically moves - help! - uit te voeren.  De top werd wel een heel stuk verkort opdat het rokje nog zichtbaar zou zijn. Om het contrasteffect in de mouwtjes van de top te creëren, gebruikte ik gewoon de binnenkant van de stof. Ik ben alvast blij dat ik het uitgebreide pakket bestelde want het kriebelt om alle mogelijkheden van dit patroon uit te proberen nu de eerste ervaring zo vlekkeloos verliep.


Voor zowel de rok als de top gebruikte ik een froy & dindstofje van de stoffenkamer in Gent. bezochten jullie intussen de geweldige nieuwe locatie al?



7 opmerkingen: