zondag 30 maart 2014

zo moeder, zo dochter.

Dit weekend was de oudste dochter wat ziekjes waardoor we helaas met dit mooie weer aan ons huis gekluisterd waren. Maar, kop op, van de nood werd een deugd gemaakt. Samen gingen we creatief aan de slag. Ik had nog een lastminuteproject af te werken voor mijn metekindje dat morgen jarig is. Het werd een a-lijn rokje met plooi vooraan uit het alom bekende boek van de vrouw die het volk opnieuw leerde naaien. Een bijpassende 'Charlie' maakt de outfit compleet. Het kokkastofje, dat ik gebruikte voor het rokje, kocht ik enkele weken geleden bij stoffen Van Leuven. Ik bracht meteen genoeg mee want ook voor mezelf droom ik van een rok in deze stof. De kokkastofjes mogen dan wat duurder zijn, ze zijn het zeker waard. De stof voor de 'Charlie' is een interlock tricot dat ik vond in de stoffenkamer in Gent. Wat een prachtige kwaliteit!
Fotootjes met model volgen nog, maar voorlopig blijft dit nog een verrassing voor haar tot morgen...



Dochterlief ging intussen aan de slag met een art & funpakket uit Hema dat ze vorige week van een klasgenootje kreeg voor haar verjaardag. Wat een geslaagd cadeau. Ze heeft het naaien duidelijk ook al in de vingers!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten