zaterdag 15 februari 2014

Colette Violet + kokerrok Zsazsa = mooi duo

Vorige week vond ons jaarlijks personeelsfeest plaats. Hoog tijd dus voor een nieuwe outfit! Ik maakte nog eens het bloesje 'Colette Violet'. Het is een heel leuk en gemakkelijk beginnerspatroon maar je moet er dan ook wel de juiste stof voor gebruiken. De vorige keer gebruikte ik een crêpe-achtig stofje en ik denk dat mijn huisgenoten niet zo blij waren met deze keuze want ik heb toen mijn vloekrepertoire serieus uitgebreid. Het bloesje hangt er nu nog steeds knooploos bij...
Tijd voor een nieuwe poging dus en deze keer -met de juiste stof- verliep alles veel vlotter. De nepen waren er deze keer op 5 minuten ingestikt i.p.v op anderhalf uur.
Een bloesje vraagt natuurlijk ook om een rok. Normaal hou ik het voornamelijk op A-lijn rokjes maar deze keer wou ik toch eens de kokerrok van Madame Zsazsa proberen (dit patroon kon je anderhalf jaar geleden gratis krijgen bij het Goedele-magazine). Ik draag hem heel graag en vond nu net dat hij je slanker doet lijken, maar na een opmerking van mijn dochter, dat eveneens de titel is van een bekend nummer van Clement Peerens, heb ik hier toch een beetje mijn twijfels over. Dus bij deze enkel een foto van het vooraanzicht :-)


5 opmerkingen: