vrijdag 5 mei 2017

'Helen' in Waterloo #LMV#DeleeuwvanWaterloo


De lente is in het land en dat hebben we niet geweten...
Vorig jaar vierden we op 1 mei de communie van de jongste dochter onder een stralende zon. Dit jaar trokken we met het gezin naar Waterloo (eigenlijk Eigenbrakel...) om er - na 226 treden -  in de schaduw van de leeuw dekking te zoeken voor de schrale wind die ons om de oren waaide.
Het enige lichtpuntje in deze miezerige tijden is dat de Helen Vest - die ik onlangs maakte en waarvan ik dacht dat ze pas volgende herfst uit de kast zou komen-  mij al veelvuldig heeft kunnen verwarmen.


Het is de allereerste jas uit mijn 'naaicarrière'. Het naaien van een jas leek mij op één of andere
manier te hoog gegrepen. Toen ik dit exemplaar in de nov-dec 2016 editie van LMV zag, besloot ik  de brug, die me aanvankelijk te ver leek, over te steken. Niet alleen het patroon maar ook de stof waarin de jas gepresenteerd werd, sprak tot mijn verbeelding.  Ik kopieerde dan ook het volledige plaatje. Mijn fobie bleek trouwens volledig ongegrond want de jas zat best snel in elkaar zonder onverwachte kuilen of obstakels!


Gelukkig compenseerde ons uitstapje naar De Leeuw van Waterloo het typisch Belgische weertje. Het was een bijzonder geslaagd uitje met de kinderen. De beklimming naar de leeuw vonden ze geweldig maar het daaropvolgend bezoek aan het museum zagen ze aanvankelijk minder zitten.  De slag van Waterloo is uiteraard een ver-van-hun-bed-show maar het 'Mémorial' - het nieuwe museum - wist via een impressionante 4D film de historische slag toch voor hen tot leven te wekken. Ze waren erg onder de indruk, de jongste helaas 's avonds ook nog in haar bedje... Intussen zijn de beelden geduid en verwerkt en hebben ze alweer een vleugje geschiedenis meegekregen, ook al is deze niet altijd even fraai...

   

Hoewel ik heel blij ben met mijn nieuwe jas, mag ze wat mij betreft nu definitief aan een zomerslaap beginnen. Laat de zon maar komen!




6 opmerkingen:

  1. super mooi! Lijkt me ook heel praktisch voor de frissere voor- en najaarsdagen. Ja, zomerweertje mag gaan komen maar troost je, je ziet er echt heel leuk mee :-).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi jasje en foto's! De leeuw van Waterloo in Eigenbrakel, zeg wel, de vertaling 'de leeuw van Waterloo' wordt door de Waalse instanties ook niet aanvaard ... wel 'de heuvel van de leeuw' of 'de heuvel met de leeuw', ik moet altijd even slikken ...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw super mooi, ik heb ook lang getwijfeld om deze jas te maken ;-)
    Bij mij is het uiteindelijk de 'Villette' geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! De kleur staat je prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen