vrijdag 3 april 2015

Julia blijft HOT & HIP

De oudste dochter heeft deze winter de broek ontdekt... Helaas. Terwijl ik vroeger alle mogelijke argumenten uit de kast moest halen om haar bij -10 °C een broek te laten aantrekken, herhaalt dit scenario zich nu voor de rok bij +10°C.  En neen, ik ben voorlopig nog niet als een gek broeken beginnen naaien (ik weiger te geloven dat de rokjesfase definitief voorbij is), maar truien werden hier de voorbije winter wel bij de vleet gemaakt. De 'Julia sweater' is de absolute topfavoriet van mijn broeklievende meid want die zit zo lekker ruim aan de armen.

Voor de foto lukte het nog even om haar een rokje te laten aantrekken. Zien jullie haar enthousiaste blik ;-)

Ik maakte de Julia sweater al eens eerder en wou nu graag eens de versie maken met buidel en schouderlapjes. Maar toen ik aan mijn meisje vroeg of ze graag een trui wou met buidel antwoordde ze kordaat dat ze niet als een kangoeroe door het leven zou gaan. Ik probeerde het nog goed te maken door te vragen of ze geen leuke zakjes wou in haar trui, maar ze bleef hardvochtig. Over de schouderlapjes heb ik dan maar wijselijk gezwegen...
Als je dus de 'Julia' wil maken mét schouderlapjes maar zonder buidel moet je wel het patroon overnemen van de versie met de verborgen buidelzak (dus met gedeelde voor- en achterzijde en aparte mouwen) maar de stappen in de werkwijze m.b.t. de zakken gewoon weglaten.



De trui is gelukkig zeer geliefd bij dochterlief en over die schouderlapjes heeft ze niet gepiept! Hij wordt zowel voor school gedragen als voor de hiphoples. Als bij wonder past deze glittertrui immers perfect bij haar blauwe glitterdansbroek en die vlindermouwen hebben wel iets hiphopachtigs. Dansen doet ze dus nu in stijl! De stof vond ik bij Stoffen Van Leuven en is dezelfde als de stof die ik gebruikte voor mijn nieuwjaarsjurk maar dan in het goud. De knopen op de schouderlapjes maakte ik uit de restjes stof die ik gebruikte voor de hals- en mouwboorden. De overtrekbare knopen kocht ik bij Veritas.


En als we dit gemakkelijke patroon bovenhalen, kan je er maar beter 2 ineens in elkaar zetten. Dus naaide ik nog gauw een basisjulia uit een tricot die ik vond in de stoffenkamer in Gent!


En nu maar hopen dat, als de zomerse temperaturen hun intrede doen, hier opnieuw zal gesmeekt worden voor rokjes en kleedjes!


12 opmerkingen:

  1. Mooie foto's en mooie Julia's! Hier ook een broekenfavoriet en eerlijk gezegd vind ik de Juliasweater mooier op een broekje.
    De dochter heeft er hier ook 2 en nu is het mijn beurt, lijkt me een heerlijke trui om te dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie Julia's, de glitterversie is mijn favoriet! Ik duim mee voor mooi weer en een nieuwe rokjesfase!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allebei mooi, zeker die glitter op de jeans, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Allebei mooi, zeker die glitter op de jeans, hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo herkenbaar! Hier blijven de rokjes en jurken ook in de kast hangen... De Julia sweaters zijn wel reuze-geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zijn prachtige sweaters! Hele leuke combinatie. Die knopen vind ik de max!
    Ja, ze worden ouder en broeken lijken dan plots hipper hé!
    Zelf heb ik ook wel in zo'n fase gezeten als kind en eerlijk als volwassene eigenlijk ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie Julias, schitterend die eerste foto helaas is het dus niet haar favo combi maar die van mij wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh de glitter-julia gecombineerd met het rokje is nochtans zoooo mooi!!
    (Mss moet je het haar eens laten lezen ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heel mooi! Die schouderflapjes moet ik toch zeker ook eens proberen:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wow, die eerste Julia, love it! En als er met broek zulke mooie foto's worden gemaakt zou ik daar niet moeilijk over doen. Maar ik hou dan ook van broeken, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Knappe dochters in mooie julia's

    Tina
    www.driecreatievebijtjes.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen